Apple Nieuws Vlaanderen

Home Apple Apple op nummer 1 van meest waardevolle merken ter wereld

Apple is op dit moment het waardevolste merk ter wereld. Net als vorig jaar staat Apple op de eerste plek, dat blijkt uit de nieuwe top 100 samengesteld door Interbrand.

Het 16de jaarlijkse ‘Best Global Brands rapport’ van Interbrand is vrijgegeven, daarin worden de 100 meest waardevolle merken ter wereld bekendgemaakt. Apple komt net voor Google en Coca-Cola.

Opvallend veel Tech-bedrijven bovenaan in de lijst vertegenwoordigd: Microsoft (4), IBM (5), Samsung (7) en Amazon (10) staan in de top tien.

De top 10 van Interbrand

  1. Apple (170,2 miljard dollar / +43 procent)
  2. Google (120,3 miljard dollar / +12 procent)
  3. Coca-Cola (78,4 miljard dollar / -4 procent)
  4. Microsoft (67,6 miljard dollar / +11 procent)
  5. IBM (65 miljard dollar / -10 procent)
  6. Toyota (49 miljard dollar / +16 procent)
  7. Samsung (45,2 miljard dollar / 0 procent)
  8. General Electric (42,2 miljard dollar / -7 procent)
  9. McDonalds (39,8 miljard dollar / -6 procent)
  10. Amazon (37,9 miljard dollar / +29 procent)

Top 100 Brands

De rangschikking is gebaseerd op een combinatie van kenmerken die bijdragen tot de cumulatieve waarde van het merk:

  • De financiële prestaties van het merk en service
  • De invloed van het merk ten opzichte van de concurrentie bij productkeuze
  • De kracht van het merk door de inkomsten en zekerheden van het bedrijf

De sterkste steigers dit jaar zijn Facebook (+54%), Apple (+43%), Amazon (+29%).

Nieuwkomers dit jaar zijn Lego, PayPal, MINI, Moët en Lenovo. Nokia en Nintendo komen dit jaar niet meer voor in de lijst.

De volledige Top 100 vind je op deze pagina terug.

Je zal dan misschien denken dat er geen Belgische bedrijven tussen staan, maar dat is fout. Op de 31ste plaats staat Budweiser met een stijging van 7% en een omzet van 13,943 Miljoen dollar.  Dit is het meest populaire bier in Amerika, en behoort toe tot de groep AB InBev dat momenteel nog gevestigd is in Leuven.

 

 

 

 

 

 

Wat is jouw mening?...