-
19jan
Is de iPad minder aantrekkelijk?
Volgens bronnen van Reuters heeft Sharp, een leverancier van iPad displays de productie van deze displays op een laag pitje gezet. Wat kunnen we hieruit afleiden?
Sharp zou de productie van 9,7″ displays voor de iPad zo goed als stopgezet hebben volgens twee ongenoemde bronnen van Reuters. De vertraging van de productie zou al aan de gang zijn sinds het einde van 2012. Sharp zou naar verluidt zelfs geen nieuwe displays meer verschepen maar exacte productie-aantallen konden niet worden vrijgegeven.
Deze bronnen konden geen eenduidige verklaring geven voor deze productiestop. Mogelijk is er een vraagverschuiving naar de iPad mini die toch een stuk populairder is dan de gewone iPad. Een andere mogelijke verklaring is een wijziging in het design van de nieuwste generatie van de iPad, Apple zou dan gebruik maken van een andere technologie. Er wordt gespeculeerd dat de vijfde generatie iPad een gelijkaardig design als die van de iPad mini gaat krijgen.Samsung en LG die ook displays voor de iPad leveren, merken geen noemenswaardige verandering in de leveringen van displays aan Apple. Deze zijn wel geminderd, maar dat is voornamelijk te wijten aan de typische daling in de vraag die gepaard gaat na de drukke feestperiode.
De toenemende populariteit van de iPad mini zorgt ervoor dat deze de verkoop van de gewone iPad kannibaliseert. Als mensen hebben beslist een iPad te kopen, zullen ze dus eerder voor de mini kiezen dan voor de 9,7″ versie. Dit fenomeen en de toenemende concurrentie van Android tablets kunnen de dalende vraag naar de gewone iPad verklaren. Toch zal er steeds een grote groep consumenten blijven bestaan die opteren voor de grotere iPad. Een gelijkaardig design als de mini kan het product hopelijk wat aantrekkelijker maken.
Door timclaeys in iPad op 19 januari 2013, 16:45 Geen reacties



