Man achter covers The New York Times Magazine verhuist naar Apple
Arem Duplessis, die naam zegt je misschien niets, maar je hebt ongetwijfeld zijn werk voor The New York Times al gezien. De afgelopen 10 jaar was hij bij deze Amerikaanse krant de design director van het NYT Magazine waarvoor hij zeer mooie werken afleverde, zoals de twee voorbeelden hierboven. Na een decennium vertrekt de man nu bij de NYT en krijgt hij bij Apple de functie van creative director.
De aanwerving van deze nieuwe creatieveling komt er na het vertrek van Scott Trattner – een Apple reclameman – naar Facebook. Deze herschikking van de artistieke functies zal de nieuwe iPhone echter niet sneller op de markt doen komen, maar het zal de marketing boodschap controleren en zorgen voor meer en betere advertenties die ons verleiden deze mooie glanzende hardware te kopen.
In een kort interview met Mediabistro zegt Duplessis dat hij Apple’s intern marketing team gaat ondersteunen. Ook is het bekend dat het bedrijf interesse toont om zijn marketingafdeling uit te breiden tot twee keer de huidige grootte. Er is dus geen twijfel dat bij de interne memo’s extra aandacht zal besteed worden aan uitlijning en contrasterende kleuren. De dubbelzinnigheid van zijn functietitel vertelt ons dat hij waarschijnlijk ook wel andere verantwoordelijkheden zal krijdenkbaar dat Apple Duplessis’ ‘eye for design’ enkel zou gebruiken voor intern gebruik. De dubbelzinnigheid van zijn functietitel vertelt ons dat hij waarschijnlijk ook wel andere verantwoordelijkheden zal krijgen.
The New York Times Magazine is een zondagse bijlage in de legendarische krant met een scala aan content, waaronder avondvullende stukken van bekende medewerkers, hoog aangeschreven fotografische functies, en een puzzel pagina met het beroemde kruiswoordraadsel van de krant. Voor hij bij de NYT aan de slag ging had Duplessis al wat ervaring opgedaan bij ondermeer Spin en GQ Magazines.




