Het is momenteel 03 Apr 2013, 13:08 

Volg Apple Vlaanderen op Twitter & Facebook

Is OS X een grote aanpassing?

Ben je van plan over te stappen naar het Apple platform en heb je nog enkele vragen?
Gebruikers-avatar

Thiebout

Redactie

Re: Is OS X een grote aanpassing?

Bericht16 Jan 2013, 21:26

taf schreef:thuis, werken met OS X - back to the future :D
op het werk, met windows - back to the past :(
OS X is zo logisch werken zonder omweg en onnodige stappen waardat windows juist het omgekeerde is !!!!!!!!!!
"Once you go Mac, you never go back" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik ben het echt volledig eens met je woorden en ik als "iets te actieve" gebruiker ervaar dat niet alleen..
Iedereen hier thuis is nu helemaal overtuigd van Apple.
Zelfs m'n zus die eerst heel weigerachtig stond tegenover Apple stond, vindt het nu zelfs veel beter.
Last but not least: als hier een Windows laptop wordt uitgehaald wordt er eens serieus gelachen :lol:
Follow me on Twitter  iPhone 5, 16 GB Black  MacBook Pro 2.4 GHz (Mid 2010)  iMac 20" 2.4 GHz (2008)
Gebruikers-avatar

cave

Bericht16 Jan 2013, 23:30

Ah ja ... hoewel ik ook wel pro OSX ben, heb ik toch niet echt een probleem met de Microsoft operating systemen ... ik ontwikkel tijdens de dag op een windows machine en 's avonds (en dikwijls ook 's nachts op Mac). Beide OS'en hebben hun voor- en nadelen ... en op beide OS'en kan je wel rond de nadelen mbv extra toepassingen of tweaks ...
Ik draai trouwens constant een virtuele Windows8 in Parallels op OSX ! (zowel op mijn MBP als op mijn iMac).

Het grote voordeel van Apple is de hardware, die er niet alleen prachtig uitziet, maar ook nog eens perfect samenwerkt met het OS dat enkel voor die hardware geschreven is ... geen gezeik met drivers e.d. ...
[iMac 27" 3,4-GHz Intel Core i7 - 32Gb - Fusion3T]  [MacBookPro 15" 2,2-Ghz Intel Core i7 - 16Gb]  [iPhone 5 - 32Gb]  [iPad3 - 32Gb]  [iPod Touch G5 32Gb]  [Atv2]  [Atv3]  [Airport Express]

-- a dirty mind is a joy forever --
Gebruikers-avatar

Cedric

Moderator

Bericht17 Jan 2013, 21:29

Een Mac is ook handig wanneer je ook al een ander iOS Device hebt... De samenwerking en compatibiliteit is super tussen beide.
Gebruikers-avatar

Gregoryw

Bericht17 Jan 2013, 23:55

Cedric schreef:Een Mac is ook handig wanneer je ook al een ander iOS Device hebt... De samenwerking en compatibiliteit is super tussen beide.

Dat is dan ook 1 van de redenen waarom ik switch naar Mac. Al jaren een iPhone en sinds 2 jaar ook een iPad..

 iMac 27" 2012 i5 3,2GHZ 16GB 1TB FD GTX680MX
 iPhone 5 16GB black
 iPad 2 16GB + 3G
 iPod Nano 6G 8GB
Gebruikers-avatar

WouterDS

Moderator

Bericht20 Jan 2013, 20:48

Developen voor iOS kan ook enkel op OS X, nog een pluspunt voor de developers onder ons dan :P!
 Macbook Pro 15" early 2011 - 750GB, 16GB RAM, 2.2Ghz Core i7  iPad 1 - 64GB  iPhone 5 - 32GB, Black 
Gebruikers-avatar

cave

Bericht20 Jan 2013, 21:23

WouterDS schreef:Developen voor iOS kan ook enkel op OS X, nog een pluspunt voor de developers onder ons dan :P!

Daar komt heel binnenkort verandering ...
http://blog.xamarin.com/call-for-beta-participants/

Ik werk dagelijks (lees: nachtelijks) met Xamarin producten (zowel monotouch als monodroid) en ik volg ze van dichtbij. De kans is zelfs groot dat ik samen met een collega een presentatie ga geven op hun Evolve conference in Texas half april !

Mijn vermoeden is dat hun 'revolutionary product' een iOS compiler zal zijn op windows !
[iMac 27" 3,4-GHz Intel Core i7 - 32Gb - Fusion3T]  [MacBookPro 15" 2,2-Ghz Intel Core i7 - 16Gb]  [iPhone 5 - 32Gb]  [iPad3 - 32Gb]  [iPod Touch G5 32Gb]  [Atv2]  [Atv3]  [Airport Express]

Gebruikers-avatar

Thiebout

Redactie

Bericht20 Jan 2013, 22:35

cave schreef:
WouterDS schreef:Developen voor iOS kan ook enkel op OS X, nog een pluspunt voor de developers onder ons dan :P!

Daar komt heel binnenkort verandering ...
http://blog.xamarin.com/call-for-beta-participants/

Ik werk dagelijks (lees: nachtelijks) met Xamarin producten (zowel monotouch als monodroid) en ik volg ze van dichtbij. De kans is zelfs groot dat ik samen met een collega een presentatie ga geven op hun Evolve conference in Texas half april !

Mijn vermoeden is dat hun 'revolutionary product' een iOS compiler zal zijn op windows !

Dat ga ik toch nog moeten zien hoor.. Developen voor iOS op Windows lijkt me een nachtmerrie.. Zelfs niet mogelijk voor m'n ogen :-O
Follow me on Twitter  iPhone 5, 16 GB Black  MacBook Pro 2.4 GHz (Mid 2010)  iMac 20" 2.4 GHz (2008)
Gebruikers-avatar

cave

Bericht21 Jan 2013, 07:25

Thiebout schreef:Dat ga ik toch nog moeten zien hoor.. Developen voor iOS op Windows lijkt me een nachtmerrie.. Zelfs niet mogelijk voor m'n ogen :-O

Explain ?

yannickleclercq

Bericht21 Jan 2013, 21:01

op ne mac is plug and play inderdaad plug and play op windows is dat niet echt waar.
op ne mac hedde op 1 min ne 3in 1 printer geïnstalleerd op mijn vader zijne windows 8 pc werkt die printer nog altijd niet degelijk
iMac 21,5'' 2,5GHz i5
Vorige

Terug naar Switchers