Di Dec 25, 2012 10:47 am
Voor de iPhone 5S zal je tot september 2013 moeten wachten vrees ik. Er zijn geruchten dat deze al in juni of zelfs eerder zou komen, maar dat betwijfel ik zeer sterk. Dus dan is de vraag of de overstap van je 4S naar de 5 de moeite is.
Wel, naar mijn mening is de iPhone vrij snel en ik denk wel dat mede-iPhone 5 bezitters dit kunnen beamen. Hij maakt gebruik van de A6X processor en deze zou 2x zo snel zijn als de A5X die in jouw 4S zit (althans denk ik toch). Ten opzichte van mijn vorige iPhone 4 die gebruik maakte van een A4 processor, is de A6X echt wel een pak sneller. Dus de processor is al een reden te meer om voor de 5 te kiezen.
Als je kijkt naar de vormgeving van de iPhone 5 is dit naar mijn mening ook weer een mooie vooruitgang vergeleken met de 4S. De 5 is een pak lichter en zoals je weet een stukje langer. Bij mij voelt nu een 4/4S aan als klein en dik. Het iets langere scherm werkt zeer gemakkelijk (wel even wennen), maar uiteindelijk ben je blij dat je een groter scherm hebt. Dus hier ook weer een pluspunt.
Dan heb je nog de camera die lichtjes verbeterd is en de mogelijkheid tot 4G. Allemaal kleine pluspuntjes die de aankoop van een iPhone de moeite waard maken.
Als je al een aantal accessoires hebt gekocht voor je 4S, zal je deze wel niet meer kunnen gebruiken met de iPhone 5 aangezien die een Lightning connector heeft. Maar aangezien je toch sowieso een volgend model wil kopen, zal je uiteindelijk toch je accessoires moeten vervangen of een adapter kopen. Dus dat mag je alzeker niet tegenhouden om voor de 5 te kiezen.
Naar mijn mening maak je best de overstap van een 4/4S naar een 5 en is de overstap van een 5 naar 5S minder de moeite waard.
iPhone 5 32GB iOS 6.0.2 MacBook Pro (mid 2010) 2.53GHz 8GB RAM OS X Mountain Lion 10.8.2