Uw laatste bezoek was: Do Dec 27, 2012 7:05 pm.  

IPhone 5 of wachten op 5s.

Bespreek hier alles wat met de iPhone te maken heeft

Philipke

IPhone 5 of wachten op 5s.

BerichtDi Dec 25, 2012 10:09 am

Dag AppleVlaanderen!
Ik heb nu een iphone 4s, en ik weet niet echt als ik een 5 moet kopen of wachten op de 5s. als het nog zo lang is zou ik liever de 5 kopen maar wat zou ik doen? Is het de moeite om te veranderen? Danku ;)
Gebruikers-avatar

timclaeys

Hoofdredacteur

Re: IPhone 5 of wachten op 5s.

BerichtDi Dec 25, 2012 10:47 am

Voor de iPhone 5S zal je tot september 2013 moeten wachten vrees ik. Er zijn geruchten dat deze al in juni of zelfs eerder zou komen, maar dat betwijfel ik zeer sterk. Dus dan is de vraag of de overstap van je 4S naar de 5 de moeite is.

Wel, naar mijn mening is de iPhone vrij snel en ik denk wel dat mede-iPhone 5 bezitters dit kunnen beamen. Hij maakt gebruik van de A6X processor en deze zou 2x zo snel zijn als de A5X die in jouw 4S zit (althans denk ik toch). Ten opzichte van mijn vorige iPhone 4 die gebruik maakte van een A4 processor, is de A6X echt wel een pak sneller. Dus de processor is al een reden te meer om voor de 5 te kiezen.

Als je kijkt naar de vormgeving van de iPhone 5 is dit naar mijn mening ook weer een mooie vooruitgang vergeleken met de 4S. De 5 is een pak lichter en zoals je weet een stukje langer. Bij mij voelt nu een 4/4S aan als klein en dik. Het iets langere scherm werkt zeer gemakkelijk (wel even wennen), maar uiteindelijk ben je blij dat je een groter scherm hebt. Dus hier ook weer een pluspunt.

Dan heb je nog de camera die lichtjes verbeterd is en de mogelijkheid tot 4G. Allemaal kleine pluspuntjes die de aankoop van een iPhone de moeite waard maken.

Als je al een aantal accessoires hebt gekocht voor je 4S, zal je deze wel niet meer kunnen gebruiken met de iPhone 5 aangezien die een Lightning connector heeft. Maar aangezien je toch sowieso een volgend model wil kopen, zal je uiteindelijk toch je accessoires moeten vervangen of een adapter kopen. Dus dat mag je alzeker niet tegenhouden om voor de 5 te kiezen.

Naar mijn mening maak je best de overstap van een 4/4S naar een 5 en is de overstap van een 5 naar 5S minder de moeite waard.
 iPhone 5 32GB  iOS 6.0.2  MacBook Pro (mid 2010) 2.53GHz 8GB RAM  OS X Mountain Lion 10.8.2 

Philipke

BerichtDi Dec 25, 2012 11:37 am

Danku! ik weet mijn beslissing al ongeveer :)
Gebruikers-avatar

Thiebout

Redactie

BerichtDi Dec 25, 2012 12:49 pm

Ik heb nooit eerder een iPhone gehad voor m'n iPhone 5 maar ik vind dit echt wel de moeite waard..
In m'n familie zijn er mensen met een 4S en het snelheidsverschil is wel merkbaar.
Ook vooral zoals Tim het aangeeft zijn het gewicht en de lengte/breedte opvallend verschillend.
Bij het vasthouden van een iPhone 4S heb ik nu zo het gevoel van ow die is klein :-O, wat een mini schermpje.

Philipke

BerichtDi Dec 25, 2012 1:06 pm

haha maar zijn er geen problemen met de iphone 5? want de upgrade naar 5s zijn alle fouten weggewerkt. ik heb van veel mensen gehoord dat er problemen met de wifi,... zijn?
Gebruikers-avatar

timclaeys

Hoofdredacteur

BerichtDi Dec 25, 2012 1:13 pm

zulke problemen zijn software-matig. deze worden dus verholpen met software-updates. het probleem van de wi-fi dat je aangeeft, zou verholpen moeten zijn in iOS 6.0.2

verder heb je telkens wel verhalen dat mensen problemen hebben met hun iPhone. er zijn gevallen bekend van een gebogen iPhone 5. maarja als je die godganse dag in je achterzak van je broek steekt en er ook op gaat zitten, wat verwacht je dan?

de achterkant van de iPhone 5 is best wel krasgevoelig door de speciale coating die erop ligt, maar aangezien de 5S toch waarschijnlijk dezelfde behuizing zal hebben, gaat dit nog steeds even gevoelig zijn.

je moet eigenlijk de iPhone 5S bekijken als een iPhone 5, maar dan met waarschijnlijk een betere processor en een betere camera. misschien heeft tegen dan Apple al NFC op punt staan en gaan ze dit implementeren in de 5S, maar dat betwijfel ik.
 iPhone 5 32GB  iOS 6.0.2  MacBook Pro (mid 2010) 2.53GHz 8GB RAM  OS X Mountain Lion 10.8.2 
Gebruikers-avatar

cave

BerichtDi Dec 25, 2012 5:07 pm

@timclaes : je gaat van veel veronderstellingen uit vind ik? Alleen al de naam '5s' is een brug te ver ...
[iMac 27" 3,4-GHz Intel Core i7 - 32Gb - Fusion3T] (2013-01)  [MacBookPro 15" 2,2-Ghz Intel Core i7 - 16Gb]  [iPhone 5 - 32Gb]  [iPad3 - 32Gb]  [iPod Touch G5 32Gb]  [Atv2]  [Atv3]  [Airport Express]

-- a dirty mind is a joy forever --
Gebruikers-avatar

timclaeys

Hoofdredacteur

BerichtDi Dec 25, 2012 5:44 pm

cave schreef:@timclaes : je gaat van veel veronderstellingen uit vind ik? Alleen al de naam '5s' is een brug te ver ...

ok jij beweert dus dat de 'volgende' iPhone geen betere processor en dergelijke gaat hebben? ik gebruik de term 5S om naar analogie met de vorige generaties de volgende generatie iPhone te benoemen. als we al niet mogen speculeren, mijn excuses dan.
Gebruikers-avatar

Laurent1602

BerichtDi Dec 25, 2012 5:55 pm

Tja, als je niet mag speculeren sluit je dit topic beter want alles wat erin staat is speculatie... Enkel Apple weet wanneer de volgende iPhone komt, al dan niet met de naam 5S, en wat hij meer of beter zal kunnen. Aangezien de 5 nog maar enkele maanden uit is, was dit voor mij dan ook geen reden om te wachten op een opvolger. Moest ik nu een perfect werkende 4S hebben zou ik misschien wel overwegen om te wachten...
Jobstudent verkoper bij Lab9 Roeselare
Gebruikers-avatar

cave

BerichtWo Dec 26, 2012 8:40 am

timclaeys schreef:ok jij beweert dus dat de 'volgende' iPhone geen betere processor en dergelijke gaat hebben?
Euh ... ik beweer helemaal niets ... ik wou alleen maar even duiden dat het allemaal om speculaties gaat, wat uiteraard mag! Alleen is dat niet altijd duidelijk in uw post ! Bij deze 'case closed' !
[iMac 27" 3,4-GHz Intel Core i7 - 32Gb - Fusion3T] (2013-01)  [MacBookPro 15" 2,2-Ghz Intel Core i7 - 16Gb]  [iPhone 5 - 32Gb]  [iPad3 - 32Gb]  [iPod Touch G5 32Gb]  [Atv2]  [Atv3]  [Airport Express]

-- a dirty mind is a joy forever --
Volgende

Terug naar iPhone