Het is momenteel 02 Jun 2013, 23:26 

Volg Apple Vlaanderen op Twitter & Facebook

Moet Tim Cook aftreden als CEO?

Apple gerelateerd nieuws
Gebruikers-avatar

Applefreak

Redactie

Moet Tim Cook aftreden als CEO?

Bericht22 Apr 2013, 16:44

Wat denken jullie hierover?
Ik lees ook veel reacties van het feit dat Apple niet innovatief genoeg is. Wat denken jullie hier allemaal over?

Volgens Forbes zijn AAPL-aandeelhouders Tim Cook zat, ze zouden verre van tevreden zijn over de resultaten die Apple momenteel boekt. Momenteel hangt er een negatief sentiment over de Apple-aandelen. Ook de groeicijfers van het bedrijf uit Cupertino zouden aandeelhouders niet tevreden stemmen.

Het zakentijdschrift stelt dat Apple in het geheim op zoek is naar een nieuwe CEO. Volgens de bronnen van Forbes zou Apple vooral geen ruchtbaarheid aan de zoektocht naar een nieuwe CEO willen geven. Het bedrijf zou vooral rust in de pers en binnen de muren van zijn campus nastreven.

De beurskoers van Apple tikte in september vorig jaar nog een hoogste punt aller tijden aan van $705, inmiddels is het aandeel over zijn hoogtepunt heen en werd deze maand een dieptepunt van $390 bereikt. De winsten zien er overigens nog steeds prima uit, het is echter niet (nooit?) genoeg voor de aandeelhouders.

Morgen komt Apple met de financiële resultaten van Q2-2013. De vraag is of deze het sentiment op de beurs positief of negatief zullen beïnvloeden. De aandeelhouders zagen, als we Forbes mogen geloven, inmiddels door aan de poten van Cook.

Nieuwsbericht:http://www.onemorething.nl/2013/04/moet-tim-cook-aftreden-als-ceo/
Macbook Pro 17" early 2011 - 256GB SSD, 8GB RAM, 2.3Ghz Core i7
iPhone 4s - 32GB, Black
iPad 3 - 32GB, Black
Apple TV 3
iPod Touch 4
iPod Nano 6
Gebruikers-avatar

Applefreak

Redactie

Re: Moet Tim Cook aftreden als CEO?

Bericht22 Apr 2013, 16:51

Ik vind persoonlijk dat Apple nu ook lang aan het wachten is met nieuwe producten. Maar langs de ene kant denk ik dat dit geen slecht idee is. Volgens mij willen ze aan de buiten wereld een gevoel van stilte geven om daarna keihard terug te slaan.

Ik zie ook veel berichten op het web van dat Apple niet meer zo innovatief is al vroeger. Maar ik vraag mij af hoe ze de iPhone nog kunnen verbeteren? Het moet natuurlijk nog een telefoon blijven en handig in gebruik. Ze kunnen misschien iets gaan doen aan de batterij enzo maar heel innoverend kan je toch niet meer gaan deze dagen met een smarthphone.

Ik denk ook dat dit alles ook veel te maken heeft met het feit dat er al zeer veel voor de keynotes is uitgelekt. Dit doet enorm veel aan het WOW effect van de producten. Heel veel mensen hebben de laatste jaren na de keynote zo het gevoel van dat er eigenlijk niets nieuws is uitgebracht. Maar dit kan ik geloven want alles lekte bv bij de iPhone 5 al uit waardoor ze dit gewoon allemaal hadden verwacht. Moest Apple nu er voor zorgen dat er bijna niks meer wordt uitlekt. Dan kunnen ze veel innovatiever(in gedachten) uit de hoek komen dan nu.

Wat ook een goede zaak is is dat de de Head-people nu veranderd zijn en dat er wijzigingen in gebracht worden. Dit vraagt ook allemaal tijd om op hun plooi te komen en als ze eenmaal klaar zijn gaan ze meer kunnen bereiken dan wij denken.

Dit jaar gaan ze ook met iets "wereldschokkend" komen en dat ze ons op ons wenken gaan bedienen!

Ik geloof nog altijd in Apple!!!
Macbook Pro 17" early 2011 - 256GB SSD, 8GB RAM, 2.3Ghz Core i7
iPhone 4s - 32GB, Black
iPad 3 - 32GB, Black
Apple TV 3
iPod Touch 4
iPod Nano 6

schumike

Bericht23 Apr 2013, 12:14

Steve Jobs was de man maar langs de andere kant, ook zo iemand maakt wel fouten. Het is fout om niet een beetje naar de concurrentie te kijken, je moet wel, int begin was dat niet nodig maar nu wel, zeker op gebied van een tablet en smartphone.
Ik heb nu een macbook gekocht voor de allereerste keer en heel tevreden over, veel verfijnender en leuker om mee te werken dan met een windows laptop en uiteraard heel mooie afwerking :).

Ik blijf bij Apple sowieso, ik heb ook tienduizenden apps al aangekocht :)dus zo simpel is het niet om te gaan overschakelen.
Of Cook moet aftreden weet ik niet, dat hangt ervan af met wat Apple nog zal afkomen e.
Waarom zou Apple zoals samsung ieder jaar 30 nieuwe toestellen moeten uitbrengen? Wil ik niet ze.

Wat Apple wel moet doen is wel 3 modellen uitbrengen van de iPhone; eentje met 4 inch maar een budget model, de iPhone 5S, een upgrade van de iPhone 5 nu en een iPhone 6 met een bv 4,5inch scherm :). Zo ga je meer mensen bereiken.

Want niet iedereen kan en wil 700 euro en meer voor een smartphone geven, Apple moet met een buget model afkomen om ook die anderen er eentje te laten kopen, vergeet niet, ze verdienen er mss iets minder of wie weet net meer aan maar ze verdienen ook aan apps he.

En ze moeten idd ook eens proberen afkomen met iets wat de anderen nog niet hebben; bv een batterij die je veel veel sneller kan opladen of een batterij die meerdere dagen meekan bij groot verbruik ofzo, ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan maar wie daar als eerste mee zal afkomen zal succes hebben.
Gebruikers-avatar

WouterDS

Moderator

Bericht06 Mei 2013, 14:52

Ik heb het nooit echt voor Tim Cook gehad.. Goede kerel met veel verstand business enzo, maar niet de juiste persoon voor de visie van het bedrijf imho..
 Macbook Pro 15" early 2011 - 512GB Samsung 840 Pro SSD, 16GB Corsair RAM @ 1333Mhz, Core i7 @ 2.2Ghz, ML 
 iPad 1 - 64GB (iOS 5.1.1, JB)  iPad Mini - 16GB, Black (iOS 6.1.2, JB)  iPhone 5 - 32GB, Black (iOS 6.1.2, JB) 

Terug naar Apple Nieuws