Het is momenteel 03 Jun 2013, 17:45 

Volg Apple Vlaanderen op Twitter & Facebook

Slechte belkwaliteit iPhone 5

Bespreek hier alles wat met de iPhone te maken heeft
Gebruikers-avatar

timclaeys

Hoofdredacteur

Re: Slechte belkwaliteit iPhone 5

Bericht20 Jan 2013, 20:13

WouterDS schreef:Ik heb de oudste tot nu toe :)!

Model introduced: 2012
Serial number: ****************
Production year: 2012
Production week: 34 (August)
Name: iPhone 5
ModelCode: iphone_5
Model Number: MD299
Group1: iPhone
Group2:
Generation: 7
Machine Model: iPhone5,1
CPU speed: 1.3GHz
Family name: Become a pro user to see this information. (sorry)
Screen size: 4 inch
Screen resolution: 1136x640 pixels
Colour: Black
Capacity: 32GB
Factory: C3 (China)

mijne is ook van week 34 :)
 iPhone 5 32GB  iOS 6.1.4  MacBook Pro (mid 2010) 2.53GHz 8GB RAM  OS X Mountain Lion 10.8.3 
Gebruikers-avatar

WouterDS

Moderator

Bericht20 Jan 2013, 20:40

Ah, dan toch niet :P
 Macbook Pro 15" early 2011 - 512GB Samsung 840 Pro SSD, 16GB Corsair RAM @ 1333Mhz, Core i7 @ 2.2Ghz, ML 
 iPad 1 - 64GB (iOS 5.1.1, JB)  iPad Mini - 16GB, Black (iOS 6.1.2, JB)  iPhone 5 - 32GB, Black (iOS 6.1.2, JB) 

Rke

Bericht23 Apr 2013, 23:05

Ik heb deze problemen die de topic starter aanhaalde ook.. Het rare is dat ik de 1e maanden totaal geen last had van dit probleem, maar nu sinds een 3-4 weken echt dagelijks...
Gehoorapparaat modus staat al aan, maar het wegvallen van delen van een gesprek of robotachtig geluid blijft zicht voordoen!
Heeft er iemand een idee wat hieraan te doen is? Hoe dit permanent verholpen kan worden? Software update nodig of zou er toch iets aan mijn toestel zijn?

Sent from my iPad using Tapatalk

Desageda

Bericht24 Apr 2013, 06:48

Het probleem doet zich bij mij ook nog steeds voor, ondanks laatste nieuwe installatie van iOS. Weliswaar is het wel iets beter als voordien maar voor een telefoon van 800€ zou het perfect moeten zijn.

Komt het bij jou continu voor of ook op bepaalde momenten, plaatsen, afhankelijk van beller?
Ik denk niet dat het ligt aan het toestel, ik heb dit ook reeds laten inwisselen en dit heeft niks verholpen.

Binnenkort zou iOS 7 gelanceerd moeten worden, ik wacht nog af tot dan.
Als er dan geen beterschap is keer ik terug naar Mobistar.

Rke

Bericht24 Apr 2013, 06:51

Het probleem is niet continu... Dan weer wel, dan weer niet. De ene keer heeft dezelfde beller wel het audioprobleem, de andere keer werkt het perfect. Zelfde plaats, zelfde persoon.
Heel vreemd allemaal!
Het rare is dat het een 5-tal maanden PERFECT heeft gewerkt en sinds midden maart de problemen er zijn...
Zou echt niet mogen voor zo'n duur toestel :(

Sent from my iPhone 5 using Tapatalk

Rke

Bericht27 Apr 2013, 14:16

Ondertussen werd mijn toestel omgeruild door Apple care. Dat is blijkbaar toch een voordeel van in de online Apple store te kopen :)
Kan ondertussen wel bevestigen dat mijn probleem verholpen is door een ander toestel in gebruik te nemen.
Me happy!

Sent from my iPhone 5 using Tapatalk

strybie

Bericht18 Mei 2013, 09:31

zelfde vervelend probleem. Aan de andere kant lijkt men ineens net een robot ... heb wel ondervonden dat het probleem zich stelt als ook de ander met een iphone belt. Oproepen met gewone gsm's ondervind ik geen probleem. Maar als het probleem zich voordoet, begrijp je er echt niets meer van, zo vervelend ... al iemand oplossing hiervoor gevonden ?

heidi

Bericht27 Mei 2013, 20:07

hoi ,
bij mij hetzelfde geen of slechte ontvangst en robotachtige geluiden met de 5 , dan heb ik prepaid gekocht van andere providers en ja hoor , hetzelfde , nu heb ik de nano met adapter in een oude ericsson gestoken en het is opgelost !
Kunnen ze dit in orde maken bij apple of zal het na een paar nieuwe weer zo zijn ? ik ben echt wel teleurgesteld voor dat geld !
En bij mijn 3 en 4 nooit problemen , ik heb ook alles van apple , je ze mogen dit wel fatsoenlijk oplossen8
gr
heidi

Tocada

Bericht29 Mei 2013, 16:23

Heb identiek probleem met wegvallende correspondenten, die mij wel perfect horen. Ikzelf krijg op hetzelfde moment een soort chinees gezang te horen. Binnen gebracht bij Mobistar en een nieuwe gekregen: binnen de vijf minuten terug hetzelfde probleem en terug gebracht. Na een week kreeg ik de nieuwe terug met de melding dat het een softwareprobleem was en dat zij nieuwe software hadden geïnstalleerd. Binnen het uur twee telefoons gekregen, die beiden weer wegdraaiden in het chinees gezang. Verkoper was zeer medelevend want hij had zijn 5 ook om dezelfde reden terug gestuurd en een nieuwe ontvangen. De man was heel fier om te zeggen dat hij deze nieuwe onmiddellijk had doorverkocht en hemzelf dan een Samsung 4 had gekocht want dat hij de problemen beu was. Ik heb nu gevraagd om een "geld terug" regeling. Ik heb mijn telefoon voor de derde keer moeten afgeven...
Alhoewel alle forums dit probleem vermelden, doet Apple Customer Center of zijn neus bloed: "Dit is echt voor de eerste maal dat wij met dit probleem worden geconfronteerd" kreeg ik als antwoord.
Het probleem ligt volgens mij in een interferentie tuusen micro en luidspreker: het doet zich voornamelijk voor bij lange gesprekken en is helemaal verdwenen wanneer luidspreker en micro van de handsfree in de auto via Bluetooth wordt gebruikt.
Ik vrees dat we hier met een serieus constructieprobleem zitten...
Vorige

Terug naar iPhone