Apple onderzoekt WiFi-probleem nieuwe iPad
Vanaf de release van de nieuwe iPad werd er al duidelijk opgemerkt dat hij wat warmer werd tijdens gebruik. Nu steekt er echter nog een probleem de kop op bij de nieuwe iPad. Sommige klanten hebben laten weten dat de nieuwe iPad problemen zou hebben met de WiFi-connectiviteit.
Al zeker meer dan 700 mensen hebben op het Apple online supportforum laten weten dat ze problemen hebben met hun nieuwe iPad. Dit probleem zou ervoor zorgen de WiFi van het toestel niet correct werkt. De problemen zijn onder andere een signaal dat wegvalt, trage netwerksnelheden en de onmogelijkheid om WiFi-netwerken op te vangen. Echter deze fout komt enkel bij WiFi-only toestellen voor. De WiFi + 4G toestellen zijn dus veilig, waarschijnlijk omdat zij voorizen zijn van een zwarte ruimte die stralingen beter opvangt.
Apple is nu intensief bezig met dit probleem. Ze hebben een document uitgezonden met duidelijke richtlijnen voor de AppleCare werknemers. Hierin staan de gekende problemen opgesomd en ook dat de toestellen “gevangen” moeten worden, dit zou betekenen dat de toestellen inclusief stroom- en USB-kabel opgehaald zouden moeten worden om aan een onderzoek onderworpen te worden. De toestellen zullen naar verluidt vervangen worden. Men vermoedt dat het geen softwareprobleem is, maar dus wel een hardwareprobleem. Dit zou betekenen dat het grote kosten zal meebrengen voor Apple.
Heb jij een nieuwe iPad gekocht en ondervind jij ook dit probleem? Laat het ons weten op het volgende e-mailadres: elias@applevlaanderen.be.
Bron: 9to5Mac



