Apple Nieuws Vlaanderen

Home Gerucht ‘Apple komt met nieuwe advertentiedienst’

Enkele jaren geleden lanceerde Apple ‘iAd’, een systeem voor ontwikkelaars en bedrijven om gemakkelijk te adverteren. Dit was echter nooit succesvol en daarom zou Apple nu met een nieuwe variant komen. 

Hoewel er rond adverteren amper wordt gesproken, zou Apple hier toch intensief mee bezig zijn. Op de D11 conferentie deze week vroeg men aan Tim Cook hoe ver zijn bedrijf stond op het vlak van mobiel adverteren. Uit het antwoord van Cook concludeerde men dat ze ook zouden werken aan een gelijkaardig systeem zoals men gebruikt bij Twitter en Facebook bij advertenties.

Omschrijving van het nieuwe systeem door BusinessInsider:

We heard it from an executive who is one of the biggest players in online advertising… an ad exchange would work by allowing advertisers to target users as they enter the Apple eco-system on their iPads, MacBooks, various web sites and apps. The system would alert advertisers that an Apple user arrived. Any advertiser tracking that user with a cookie (a piece of software that records previous web sites you’ve looked at) could then bid to serve an ad targeting that user.

Wellicht zal Apple hier meer over vertellen op de WWDC van 10 tot 14 juni, volgende week. De focus dit jaar zou minder liggen op het aankondigen van nieuwe producten, maar wel op nieuwe zaken voor ontwikkelaars, het hoofddoel van deze conferentie.

De D11 conferentie werd georganiseerd door AllThingsD van 28 tot 30 mei en ontving nog veel andere bekende mensen. De hoogtepunten van het interview met Tim Cook kunt u hier even nalezen.